Bečovský tunel na trati 149 Mariánské Lázně - Karlovy Vary z roku 1898 o celkové délce 248,2 m. Stavba je v celé své délce realizována v oblouku.
Kategorie: Železniční tunely
Tomický I. tunel byl realizován v letech 2009 - 2013 na trati 220 Praha - České Budějovice. Generální projektant SUDOP Praha a. s., dodavatelé Sdružení VoBen, Eurovia CS, Subterra a. s., Viamont DSP, a. s. Celková délka Tomického I tunelu činí 324 m (ražená část dl. 216 m) s hloubenými příportálovými úseky (dl. 60 m a 48m)....
Kategorie: Železniční tunely
Dolnolipovský tunel z roku 1897 má délku 105 m. Nachází se na trati č. 298 Lipová Lázně - Javorník ve Slezku. Výška nadloží činí necelých 14 m. Dne 8. května 1945 byly německou armádou poškozeny výbušninami oba portály. Oprava tunelu probíhala za provozu od 20. srpna 1945 do 17. srpna 1946, přičemž stavba byla zkolaudována...
Kategorie: Železniční tunely
V roce 1938 byla zahájena výstavba železniční tratě Brno - Tišnov - Křižanov - Žďár nad Sázavou - Německý Brod, nynější Havlíčkův Brod. Na trati v úseku mezi Tišnovem a Křižanovem byly proraženy 3 tunely. První tunel od Tišnova se nachází v Dolních Loučkách, je dlouhý 633 m a jeho stavba byla dokončena v roce 1942. Druhý...
Kategorie: Tunely / Železniční tunely
Hornoslavskovský tunel na trati 144 Nové Sedlo u Lokte - Krásný Jez. Tunel byl zprovozněn v roce 1901. Od roku 1997 je stavba opuštěna vlivem zastavení dopravy v tomto úseku tratě, přesto je ve velmi dobrém stavu. Tunel měří 155,5 m.
Kategorie: Železniční tunely
Jediný tunel již neexistující železniční trati č. 14a z Ostrova nad Ohří do Jáchymova. Na trať se vjíždělo úvratí z tratě 140 v Ostrově nad Ohří (Schlackenwerth) a nacházely se zde zastávky Ostrov – zastávka (Schlackenwerth P. H.), Dolní Žďár (Unter-Brand), Horní Žďár (Ober-Brand) a Jáchymov (St. Joachimsthal). Trať měla ve...
Kategorie: Železniční tunely
Tomický tunel II. byl realizován v letech 2009 - 2013 na trati 220 Praha - České Budějovice. Generální projektant SUDOP Praha a. s., dodavatelé Sdružení VoBen, Eurovia CS, Subterra a. s., Viamont DSP, a. s. Délka Tomického II. tunelu je 252 m (ražená část dl. 204 m) s hloubenými příportálovými úseky (dl. 2 x 24...
Kategorie: Železniční tunely
Železniční tunel z roku 1903 o délce 93 m se nachází na trati Čerčany - Světlá nad Sázavou
Kategorie: Železniční tunely
Karlovarský tunel se nachází mezi zdejšími dolním a horním nádražími a byl postaven do průřezu trati pro dvě koleje. Vjezdový portál (P1) se nachází v km poloze 1,0875 a výjezdový portál (P2) v km poloze 1,1689 a délka tunelu je 81,4 metru. Má přiděleno ev. číslo 66. Od zahájení provozu v roce 1899 až dodnes jím prochází...
Kategorie: Železniční tunely
Krasíkovský, někdy též Tatenický tunel z roku 1845 na trati 270 Česká Třebová - Bohumín. Jeden z našich nejstarších tunelů měří 146 m a vznikl vyhloubením zářezu, který byl pak v celé délce opatřen cihlovou klenbou a následně zasypán. Opěry a spodní klenba jsou kamenné. Výška nadloží činí maximálně pouze 3 m. Jedná se o...
Kategorie: Železniční tunely
Olbramovický tunel byl realizován v letech 2009 - 2013 na trati 220 Praha - České Budějovice. Generální projektant SUDOP Praha a. s., dodavatelé Sdružení VoBen, Eurovia CS, Subterra a. s., Viamont DSP, a. s. Celková délka 480 m (ražená část dl. 360 m) s hloubenými příportálovými úseky (dl. 2 x 60 m). Výška...
Kategorie: Železniční tunely
Železniční tunel na trati Nové Sedlo u Lokte – Krásný Jez. Trať je v úsek Loket předměstí – Horní Slavkov-Kounice bez provozu. Tunel se nachází u železničního mostu u silnice v Údolí, vesnici, která je částí města Loket. Tunel je dlouhý 63,1 metrů. V tunelu jsou zachovalé koleje a dá se jím projít. V provozu byl v letech...
Kategorie: Železniční tunely
Loketský II. tunel (ev. číslo 28) se nachází na trati ČD (144) vedoucí z Krásného Jezu do Nového Sedla u Lokte v kilometrické poloze 14,843 až 14,909 mezi zastávkou Loket předměstí a žst. Loket a je dlouhý 66,2 metru. Překonává poslední překážku na trati mezi Krásným Jezem a Loktem, kterou tvoří skalnatý ostroh obtékaný...
Kategorie: Železniční tunely
Železniční tunel na trati Nové Sedlo u Lokte – Krásný Jez. Trať je v úsek Loket předměstí – Horní Slavkov-Kounice bez provozu. Tunel se nachází u železničního mostu u silnice v Údolí, vesnici, která je částí města Loket. Tunel je dlouhý 64,5 metrů. V tunelu jsou zachovalé koleje a dá se jím projít. V provozu byl v letech...
Kategorie: Železniční tunely
Dolnohamerský tunel č. IV se nachází na katastrálním území Louka, obce Nová Ves na jednokolejné trati č. 149 Mariánské Lázně - Karlovy Vary. Postaven byl v roce 1898 a jeho dálka činí 134,6 m.
Kategorie: Železniční tunely
Dolnohamerský tunel II z roku 1898, měří 40,60 m a nachází se na trati 149 Mariánské Lázně - Karlovy Vary.
Kategorie: Železniční tunely
Železniční tunel mezi Řikonínem a Níhovem v délce 314 m. V roce 1938 byla zahájena výstavba železniční tratě Brno - Tišnov - Křižanov - Žďár nad Sázavou - Německý Brod, nynější Havlíčkův Brod. Na trati v úseku mezi Tišnovem a Křižanovem byly proraženy 3 tunely. První tunel od Tišnova se nachází v Dolních Loučkách, je dlouhý...
Kategorie: Železniční tunely
Jablunkovský tunel I. byl jednokolejný tunel na trati 320 Bohumín - Čadca a vedl přes Jablunkovský průsmyk. Tunel byl vybudován jako součást Košicko-bohumínské dráhy v roce 1870. V úseku Jablunkov - Čadca proběhlo v roce 1898 zdvojkolejnění tratě, přičemž tunel zůstal i nadále jednokolejný. Vedle něj se v roce 1914 začal...
Kategorie: Železniční tunely
Železniční tunel před Níhovem v délce 531 m. V roce 1938 byla zahájena výstavba železniční tratě Brno - Tišnov - Křižanov - Žďár nad Sázavou - Německý Brod, nynější Havlíčkův Brod. Na trati v úseku mezi Tišnovem a Křižanovem byly proraženy 3 tunely. První tunel od Tišnova se nachází v Dolních Loučkách, je dlouhý 633 m a jeho...
Kategorie: Železniční tunely
Novosedelský tunel se nachází na katastrálním území Nového Sedla u Lokte na trati ČD (140) z Chomutova do Chebu. Byl postaven na přeložce železniční trati z Chodova do Královského Poříčí v kilometrické poloze 200,102 až 200,312 a jeho přesná délka mezi vjezdovým (P1) a výjezdovým (P2) portálem je 210,53 metru. Evidenční...
Kategorie: Železniční tunely
Rotavský tunel byl postaven na železniční trati z Falknova k zemským hranicím se Saskem. Dnes je to trať (145) ze Sokolova do Kraslic ke státní hranici (styk s DBAG). Rotavský tunel (ev. číslo 70) se nachází poblíž obce Oloví na katastrálním území Studenec u Oloví. Nejen složité geologické poměry, ale i okolní přírodní...
Kategorie: Železniční tunely
Silniční tunel na dálnici D8 s délkou 2 000 m (západní tubus 2 031 m, východní tubus 2 006 m). Stavba, která byla navržena jako obousměrný tunel se dvěma oddělenými tubusy v osové vzdálenosti 21 m, spojených ve své délce celkem devíti příčnými bezpečnostními chodbami, byla zahájena v září 2003 (průzkumné štoly 150 m z každé...
Kategorie: Silniční tunely
Harrachovský železniční tunel se nachází na katastru Polubného, na trati 036 Liberec - Tanvald - Harrachov. Byl postaven v letech 1899 - 1902. Tunel délky 280 m se v době výstavby nalézal na pruském území. Část trati v oblasti řeky Jizery byla součástí pruského (později polském území až do roku 1959. Ve vejčitém profilu (na...
Kategorie: Železniční tunely
Borecký tunel se nachází asi 4,5 km jižně od Žlutic poblíž obce Pšov na katastrálním území Borek u Štědré na železniční trati (161) z Rakovníka do Bečova nad Teplou. Vjezdový portál (P1) Boreckého tunelu se nachází v kilometrické poloze 56,667 a výjezdový portál (P2) leží v km poloze 56,753 mezi zastávkami Borek u Žlutic a...
Kategorie: Železniční tunely
Sychrovský tunel na jednokolejné trati 030 Pardubice - Liberec měří 640 m a v současnosti (2020) je 14. nejdelší železniční tunel v České republice. V době výstavby a zprovoznění (1859) byl nejdelší tunel v Čechách. Proražen je jako dvoukolejný. "U Sychrova se musel vybudovat přes 600 m dlouhý tunel, který v době své...
Kategorie: Železniční tunely
Sedlejovický tunel z roku 1859 na trati Pardubice - Liberec měří 77,12 m, postaven byl i pro druhou kolej, v levostraném oblouku. Tunel se skládá z šesti pasů, vyzděných z různých materiálů. Dodatečná dozdívka z roku 1894 je z cihel, tzv. zvonivek.Maximální výška nadloží činí 36 m. Tunel prošel rekonstrukcí v roce 2015....
Kategorie: Železniční tunely
Na 259 m dlouhý tunel na katastru Slavíče byl zprovozněn v roce 1847 jako součást Severní dráhy císaře Ferdinanda (dnes trať Přerov - Bohumín) a sloužil svému účelu do roku 1895. Od roku 1873 byla v sousedství postavena druhá kolej, a tak tunel fungoval už pouze jednosměrně (směrem na Přerov). Kvůli nákladům na udržování...
Kategorie: Železniční tunely
Špičácký tunel je železniční tunel na trati Plzeň – Železná Ruda , mezi dnešními stanicemi Hojsova Stráž-Brčálník a Špičák a je jejím největším objektem. Byl postaven v letech 1874–1877 a slavnostně otevřen 11. října 1877. Proražení tunelu bylo nezbytné pro překonání horského pásma Šumavy a přivedení železnice – tehdejší...
Kategorie: Železniční tunely
Skalský tunel (ev. č. 171) je vybudován v oblouku v roce 1905 na dnešní trati 064 Mšeno - Skalsko - Mladá Boleslav - Libuň - Lomnice nad Popelkou.
Kategorie: Železniční tunely
Sudoměřický tunel na IV. koridoru při modernizaci jako součást stavby "Modernizace tratě Tábor - Sudoměřice u Tábora". Dvoukolejný tunel měří 444 m a ve většině své délky byl budován tzv. novou rakouskou tunelovací metodou. Výjimku představovaly konce tunelu při obou portálech. U jižního portálu dochází ke křížení s původní...
Kategorie: Železniční tunely
Tunel do Modrého lomu Pro lepší spojení tetínských a koněpruských lomů s berounskými vápenkami byla v roce 1898 uvedena firmou Franz Schön a synové do provozu železniční trať o rozchodu 760 mm. Této dráze se říkalo Malodráha Králův Dvůr – Beroun – Koněprusy, nebo také zkráceně KBK či lidově Ajska. Hlavní trať...
Kategorie: Železniční tunely
Dolnohamerský tunel III z roku 1898 měří 115 m a leží na trati 149 Mariánské Lázně - Karlovy Vary.
Kategorie: Železniční tunely
Petrovický tunel se nachází na železniční trati 026 Choceň - Meziměstí, měří 290 m a postaven byl v roce 1874. Tunel byl původně stavěn jako dvoukolejný, nicméně provozován byl vždy jen jako jednokolejný.
Kategorie: Železniční tunely
Hanušovický tunel na trati 025 Hanušovice - Dolní Lipka z roku 1873. Tunel je 92,2 m dlouhý, realizován v šířce pro možné zdvojkolejnění. Trať Hanušovice - Dolní Lipka vlastnila od roku 1873 společnost Moravská pohraniční dráha až do zestátnění v roce 1895. Na trati se nalézají celkem dva tunely.
Kategorie: Železniční tunely
Vlaský tunel na trati 025 Hanušovice - Dolní Lipka z roku 1873. Tunel je 158,8 m dlouhý, realizován v šířce pro možné zdvojkolejnění. Trať Hanušovice - Dolní Lipka vlastnila od roku 1873 společnost Moravská pohraniční dráha až do zestátnění v roce 1895. Na trati se nalézají celkem dva tunely. Generální oprava tunela proběhla...
Kategorie: Železniční tunely
Železniční tunel v délce 88 m z roku 1903 na katastru obce Vlastějovice. Trať 212 Čerčany - Světlá nad Sázavou.
Kategorie: Železniční tunely
Vlkovický tunel je pojmenován podle blízké obce Vlkovice a nachází se na katastrálním území Martinov u Mariánských Lázní. Železniční trať (149) má svůj začátek v Mariánských Lázních, kde se nachází kilometrovník (traťová značka) 0 km. V kilometrické poloze 5,991 až 6,230 km od začátku trati se mezi zastávkami Mariánské Lázně...
Kategorie: Železniční tunely
Votický tunel byl realizován v letech 2009 - 2013 na trati 220 Praha - České Budějovice. Generální projektant SUDOP Praha a. s., dodavatelé Sdružení VoBen, Eurovia CS, Subterra a. s., Viamont DSP, a. s. Tunel měří 590 m je nejdelším hloubeným železničním tunelem v České republice. Práce postupovaly od výjezdového...
Kategorie: Železniční tunely
Zahradnický tunel byl realizován v letech 2009 - 2013 na trati 220 Praha - České Budějovice. Generální projektant SUDOP Praha a. s., dodavatelé Sdružení VoBen, Eurovia CS, Subterra a. s., Viamont DSP, a. s. Délka 1044 m (ražená část dl. 936 m) s hloubenými příportálovými úseky (jižní hloubená část dl. 48 m, severní...
Kategorie: Železniční tunely