Jezernice - viadukt I

Typ stavby: Železniční mosty
Kraj:Olomoucký
Okres:Přerov
Stav objektu:v provozu
Autor:Ruda

Popis objektu

V rámci modernizace úseku tratě Přerov - Hranice na II. koridoru Českých drah byly rekonstruovány dva velké viadukty u obce Jezernice, jejíž historie vznikala před více než 160 lety. Jedná se o dva navázejm rovnoběžné mosty v těsné blízkosti u sebe, i když se na první pohled zdá, že most je jeden. Starší viadukt, Jezerní I., je postaven z cihel a sloužil pro jednokolejnou Severní dráhu Ferdinanda z Vídně do Krakova. Dokončen byl v roce 1842. Do provozu byl uveden až v roce 1847, při zprovoznění tratě z Lipníku do Bohumína. Délka činí 426 m.

Stavebně se jedná o 42 kleneb o světlosti 5,7 a 7,6 m rozdělených do sedmi sekcí. S projektem rekonstrukce se začalo v roce 1996 studiemi, geodetickým zaměřením. Jezernický viadukt I., byl navíc zaměřen fotogrametricky, protože od něj údajně neexistují plány. Samotná rekonstrukce proběhla v roce 2000. Šlo především o sanaci spodní stavby (injektáž, spárování). Vzhledem k degradaci cihelného zdiva bylo nutné klneby nově vyzdít - na lícní straně z mrazuvzdorných cihel. Hlavní nosnou konstrukci pak tvoří železobetnové kleby, kotvené do cihelných kleneb kovovou sítí. Čelní zdi byly znvou postaveny z původních kamenů a mostovka vytvořena prakticky nasazenou železobetonovou deskou, která oba mosty rozšířila na 11 - 12 m. Náklad na rekonstrukci obou mostů činil cca 230 mil. Kč.

Mapa

Na mapě se zobrazí všechny objekty v okolí. Mapu lze přibližovat a oddalovat a tím přecházet mezi jednotlivými objekty v databázi.

Komentáře

Zatím nebyly přidány žádné komentáře.


Přidat komentář

Pro přidávání komentářů musíte být přihlášen/a.

Podobné objekty

Slavíč - Slavíčský (Ferdinandův) tunel

Litovel - Svatojánský most

Vlaské - Vlaský tunel

Vlaské - Hanušovický tunel