Typ stavby: | Železniční mosty |
---|---|
Kraj: | Olomoucký |
Okres: | Přerov |
Stav objektu: | v provozu |
Autor: | Ruda |
V rámci modernizace úseku tratě Přerov - Hranice na II. koridoru Českých drah byly rekonstruovány dva velké viadukty u obce Jezernice, jejíž historie vznikala před více než 160 lety. Jedná se o dva navázejm rovnoběžné mosty v těsné blízkosti u sebe, i když se na první pohled zdá, že most je jeden. Starší viadukt, Jezerní I., je postaven z cihel a sloužil pro jednokolejnou Severní dráhu Ferdinanda z Vídně do Krakova. Dokončen byl v roce 1842. Do provozu byl uveden až v roce 1847, při zprovoznění tratě z Lipníku do Bohumína. Délka činí 426 m.
Stavebně se jedná o 42 kleneb o světlosti 5,7 a 7,6 m rozdělených do sedmi sekcí. S projektem rekonstrukce se začalo v roce 1996 studiemi, geodetickým zaměřením. Jezernický viadukt I., byl navíc zaměřen fotogrametricky, protože od něj údajně neexistují plány. Samotná rekonstrukce proběhla v roce 2000. Šlo především o sanaci spodní stavby (injektáž, spárování). Vzhledem k degradaci cihelného zdiva bylo nutné klneby nově vyzdít - na lícní straně z mrazuvzdorných cihel. Hlavní nosnou konstrukci pak tvoří železobetnové kleby, kotvené do cihelných kleneb kovovou sítí. Čelní zdi byly znvou postaveny z původních kamenů a mostovka vytvořena prakticky nasazenou železobetonovou deskou, která oba mosty rozšířila na 11 - 12 m. Náklad na rekonstrukci obou mostů činil cca 230 mil. Kč.
Na mapě se zobrazí všechny objekty v okolí. Mapu lze přibližovat a oddalovat a tím přecházet mezi jednotlivými objekty v databázi.
Zatím nebyly přidány žádné komentáře.
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášen/a.